Årsavgifter 2024

Senior Jun.17-21 Jun.0-16

Fullt medlemskap 4400 kr 1500 kr 700 kr
Fritt spel på banan alla dagar. Golf-ID ingår.

Lokalt medlemskap 2500 kr 1000 kr -
Fritt spel vardagar. Greenfee helger. Inget Golf-ID. Inte aktiv medlem i annan golfklubb.

Greenfee-medlemskap 2300 kr 1500 kr -
Fritt spel på banan. Inget Golf-ID. Gäller endast för den som är fullvärdig aktiv medlem i annan golfklubb.

Distans-medlemskap 950 kr 600 kr 600 kr
Golf-ID ingår. Folkbokförd minst 10 mil från banan.

Studerande 1500 kr - -
Fritt spel. Golf-ID. Heltidsstuderande vid en postgymnasial utbildning (universitet, högskola el.dyl.) Intyg krävs. Ingen åldersgräns.

Familj 9400 kr - -
Årssavgift för en hel familj, mantalsskriven på samma adress. Högst två seniorer, valfritt antal juniorer.

Lokalt medlemskap

Medlemskapet ger inget Golf-ID utan är tänkt för de som bor nära och bara spelar i Bjurholm. Fritt spel på banan under vardagar. Greenfee-avgift erläggs vid spel under helgdagar. Du ska ha genomgått utbildning för golfkort och innehar handicapkort (eller motsvarande).
Du får som lokal medlem inte vara aktiv medlem i annan SGF-ansluten golfklubb. Om du är eller blir medlem med i en SGF-ansluten golfklubb, samtidigt som du innehar Lokalt medlemskap, kommer vi att avregistrera dig från Bjurholms GK. Detta kan göras så snart vi fått vetskap om ditt medlemskap i en annan SGF-ansluten golfklubb och utan ekonomisk kompensation till dig.

Greenfee-medlemskap

Medlemskapet ger inget Golf-ID men fritt spel på banan alla dagar.
Du är aktiv medlem i annan SGF-ansluten golfklubb, där de ekonomiska villkoren för fullt medlemskap är liknande dem hos oss. Vi förbehåller oss rätten att själv avgöra vilka klubbar som uppfyller dessa krav.
Om du av oss antagits som medlem och erlagt fastställd avgift för särskilt medlemskap och därefter begär utträde ur din moderklubb kommer vi att avregistrera dig från Bjurholms GK. Detta görs så snart vi fått vetskap om utträdet ur moderklubben och utan ekonomisk kompensation till dig.
Avgiften för särskilt medlemskap fastställs årligen och i samband med klubbens höstmöte. Avgiften lägst den som angivits ovan. Avgiften är beroende på din hemmaklubbs avgift. Om hemmaklubbens avgift är lägre än vad som angivits ovan, tillkommer ett belopp så att din hemmaklubbs avgift och avgiften på greenfee-medlemskapet sammanlagt motsvarar ett fullt medlemskap.

Distans-medlem (non-resident)

För att bli distansmedlem måste man vara folkbokförd minst 10 mil från banan (fågelvägen).

Golf-ID
(SGF-registrering)

Den som är registrerad hos SGF får ett eget medlemsnummer hos dem, det som kallas för Golf-ID. Då har man en generell möjlighet att spela (mot betald greenfee) på de allra flesta golfklubbar i Sverige och utomlands. För att inneha officiellt handicap måste man vara registrerad hos SGF och medlem i en golfklubb.

Ansökan och betalning

Ansökan om medlemskap sker genom att meddela golfklubben och betala in avgiften enligt nedan: OBS det är TVÅ fakturor som ska betalas pga ett beslut från Skatteverket!
EXEMPEL Fullt medlemskap (4400 kr): Spelavgift 3900 kr betalas till Bank-giro 382-6963 Golfab i Bjurholm AB.
Medlemsavgift 500 kr betalas till bg 423-0959 Bjurholms Golf.

Medlem: skriv tydligt, namn, adress, telefonnummer, e-post och personnummer/golf-ID på inbetalningsavin.
Tidigare medlemmar faktureras vid årsskiftet för nästkommande år om ej annat meddelats oss.
För vidare information om medlemskap och annat, ring kansliet 0932-10756 (eller e-mail kansliet@bjurholmsgk.se)